2010. október 24., vasárnap

Súlyadó kálvária előzmények.

Tisztelt Olvasóim.
Mint ígértem,ma folytatom a történeteimet.Most arról lesz szó,ami miatt létrejött ez a blog,és szolgáljon tanulságul mindenkinek,aki jóhiszemű és megbízik abban az emberben,akit a barátjának gondol.Ráadásul egy hivatal eljárásáról is szó lesz,akik mereven ragaszkodnak a jogszabályokhoz,amivel pénzt lehet beszedni,de azokat a jogszabályokat nem veszik figyelembe és nem alkalmazzák,amivel az ember esetleg jól járhatna.De legfeljebb nem rosszul.Ez mind nézőpont és emberség kérdése,de mint látszik,az emberséget háttérbe szoríthatja pár ezer forint,ami nagyon jellemző a magyar emberekre.Tisztelet a kivételnek.De a többség ilyen.De ha akik "irányítanak" is ilyenek,akkor mit is várhatna az ember másoktól.
A történet a következő:2005 augusztus-ban vettem egy kispolszkit.A műszakija régen lejárt.A kocsi szépen ki volt kasznizva.Egyetlen hibája az volt,hogy nem volt rajta vezérműlánc.Megvettem a gépet és Szolnokról hazahúzattuk az akkori élettársammal.Valami reakció folytán,betette egyesbe a húzatás közben és egész végig úgy húzattam.Mondanom sem kell,hogy ez miatt nem volt olajzása a motornak és szépen szétkente a hajtókarcsapágyakat.Így hát szét kellett kapnom az egész motort.Komplett felújítottam.A kasznizást kigitteltem,lecsiszoltam,aztán megfújtam szép pirosra.Elég sok időm és pénzem belement,míg egy tökéletes és szép autó lett belőle.Az átíratás 7800 Ft,az eredetvizsga 16000  Ft,az új forgalmi 8000 Ft,az alkatrészek 10000 forint,a műszaki 15000 Ft,a zöldkártya 8000 Ft,a kocsit 45000 Ft-ért vettem.Biztosítás 6000 Ft.mert az az első a műszakin,súlyadó 5000 Ft.Ez 120800 Ft.Amit csak úgy szereztem hozzá és a munkámat nem számoltam.Elég jó lett a kocsi.Sokat használtuk.Rohangálós autónak nagyon jó volt.Meghirdettem a neten 160 ezerért,de nem kellett a kutyának sem.Sebaj,gondoltam,akkor megmarad,mert tudom hogy jó a gép és kis költséggel megy.Ekkor az egyik ismerősöm,akinek a nevét nem írom le,csak annyit hogy Tiszaföldváron lakik az Óvirághegy 3. úton jobb oldalon az utolsó házban,jött,hogy kellene neki a kocsi,mert van neki egy szürke kispolszkija,de annak annyira vége,hogy ember nem műszakiztatja le.Kocsi kell neki,mert melóba azzal jár,de nincs pénze drága kocsira,olcsó szart meg nem akar venni.Tudta nagyon jól,hogy ami kocsi tőlem kijön,az piko-belló.Esetleges alkatrésznek meg ott a szürke neki.Tehát megbeszéltük hogy megveszi az autót tőlem 160 ezerért.Párszor hozott hozzám autót és motort javítani,és mindig rendesen fizetett a javításért.Most nem volt neki annyi pénze,hogy egy összegben kifizesse a kocsit,ezért az ismeretségre való tekintettel megegyeztünk részletfizetésben,holott már sok negatív tapasztalatom volt a földváriakkal az ilyen dolgok terén.Először azt mondtam,ha hozod a pénzt,viheted a kocsit,de annyira könyörgött hogy megesett rajta a szívem.Szépen megírtuk az adásvételit,amit azért nem tudok most beszkennelni,mert nincs nálam.De erre még kitérek később.Benne volt,hogy részletfizetéssel veszi meg a kocsit.Havonta 20000 Ft törlesztéssel.Amennyiben nem fizeti,abban az esetben köteles a kocsit az eredeti állapotában visszaszolgáltatni.Ha valami sérülés vagy hiba van rajta,akkor saját költségén köteles az eredeti állapotot visszaállítani,ez mellett az addig fizetett összeget elveszíti.Ezt ő átolvasta,elfogadta,aláírta,plusz a testvére volt a tanú.Kifizetett egy havi részletet.A törlesztést a szerződés hátoldalára írtam összeggel,dátummal és aláírással.A következő hónapban nem jött a pénzzel.Vártam még egy kicsit,aztán elmentem hozzá,megkérdezni,mi a helyzet.Jött a sírás-rívás,hogy kis türelmet kér,mert a főnöke még nem fizette ki,de amint megkapja a fizetését,azonnal hozza.Vártam.És vártam.Újabb egy hónap után ismét elmentem hozzá.Mutatott egy papírt,hogy az OTP-től személyi kölcsönt igényelt.Amint megkapja,kifizeti az elmaradást kamatostól.Ismét vártam.És vártam.Az eladástól számítva hónapok teltek el,de nem jött a pénzzel.Persze most mindenki azt mondja,miért nem vettem vissza a kocsit és kész.Azért nem,mert az akkori élettársammal szétment a babaruha és én elköltöztem Földvárról.Kisebb bajom is nagyobb volt annál hogy azzal a kocsival foglalkozzak,mert volt mellette még kettő másik,amiből ugye csak egyet tudtam magammal vinni távozásom alkalmával.Meg amúgy is volt baj más is elég sok.Földvártól 40 kilométerre költöztem.Azután nem sokkal Pestre.Közben néha felhívtam az illetőt és megadtam egy bankszámla számot,amire utalhatja a pénzt.De arra sem jött soha egy fillér sem tőle.Mikor egy kicsit rendeződött az életem,megelégeltem a várakozást és odaszóltam,hogy mikor megyek a kocsiért,mert elegem van ebből az egészből.Megbeszéltünk egy időpontot.Vittem magammal még valakit,aki hozza a polszkit Pestre.Szólt az ürge,hogy az akksi kiment belőle és benzin sincs benne.Ekkor már gyanús volt,hogy a kocsit nem használják.El is indultunk a megbeszélt időpontban a kocsiért.Földváron vettem bele zsír új akksit 5000-ért,és kannába tankoltam 5 liter benzint.Megérkeztünk,de a muki "természetesen" nem volt otthon.Vártunk egy kicsit,de nem jött.Megkérdeztük a szomszédokat,hol dolgozik és elindultunk a keresésére.Nagy nehezen megtaláltuk és még ő volt felháborodva,miért keressük a munkahelyén,mert ezért őt ki is rúghatják.Na szép.Mindegy,mi nem akartunk Pestről potyára lemenni Földvárra,mert az oda-vissza 200 kilométer.Hazáig kísértük a pácienst,hogy adja ide a kulcsot és a papírokat.Bementünk az udvarra,de mikor megláttuk a kocsit,elszomorító látvány tárult elénk.A kocsin egy ép elem nem volt!Ahol csak lehetett,meg volt törve,húzva.A négy kerékből három különböző volt,abból is kettő kockára padkázva.Egy eperfa alatt állt,amiről a lehulló lila eprek foltosra színezték a festést rajta.Köpni-nyelni nem tudtam.Nagy nehezen megszólaltam hogy "ez meg mi?".Jól van.Elvisszük a kocsit,aztán rögtön szervíz és utána benyújtjuk a számlát.Betettem az új akksit,felöntöttem benzinnel és próba indítás.Behúzom az indítót,de semmi "hutyutyu".De még "hutyu"-sem.Kinyitom a motorteret és megdöbbentő látványban volt részem.Mintha egy vödör olajat beöntöttek volna oda.Csodálkozó tekintetemre válaszolva mondta a muki hogy tankolásnál levették az olajbeöntő sapkát,de elfelejtette a kutas visszatenni és így jöttek vele haza.Persze kiverte az összes olajat.Ez miatt a motor beállt.Próbálták indítani,de az önindítót is leégették!Szerencsére nyugodt természetű ember vagyok,ezért sem ütöttem agyon,meg ugyanannyit kapnék érte mint egy normális emberért.A kocsit akkor is elvisszük,mondtam.Több lesz a számládon barátom...Majd elhúzzuk.Kértem a biztosítás befizetését igazoló csekket.Mint kiderült,mióta nála van a kocsi,nem fizették a biztosítást sem.Ez már sok volt nekem.Aki velem volt,így már nem vállalta a kocsi elhozatalát,mert arról volt szó,hogy minden rendben van vele.Csak beleül és hozza.De így,hogy húzni kell száz kilométert és még biztosítás sincs rajta,nagyon gáz.Ha megállít valahol a rendőr,végünk lesz mint a botnak.Annyit nem ér az egész.Mondtam az ürgének,így nem visszük el a kocsit.Majd az ügyvédeink értekeznek egymással,de nekem ez már sok!De nem fogom hagyni elveszíteni a pénzem.Persze ismét sírás-rívás és ígéretek.Még adtam egy utolsó lehetőséget.A srác aláírt egy papírt,hogy mindent elismer,milyen állapotban van a kocsi,és ha egy hónapon belül nem fizeti ki az összes tartozását,mehet a bíróság.A dolog pikantériája az,hogy az adásvételi szerződés,amivel a pert meg tudnám indítani,nincs nálam,ugyanis úgy mentem el Földvárról,hogy csak a legfontosabb dolgaimat tudtam magammal vinni.A szerződés a volt élettársamnál maradt és nem hajlandó nekem kiadni.Tehát ezt az egészet elmondani tudom,de igazolni nem.Se papír,se kocsi,se pénz!Párszor próbáltam még kikérni a papírt,de eredménytelenül.Az egyik próbálkozásom alkalmával a volt élettársam,aki akkor még ott lakott ahol együtt éltünk,közölte,hogy egy napon a vevő visszatolta a kocsit a ház elé és közölte,hogy a kocsi használhatatlan,így nem kell neki,ezért visszaadja.Gondolván,hogy ha nincs nála a kocsi,nincs miért fizetnie.....Patt helyzet.Mindez 2006-ban történt.Nemrégiben kaptam egy papírt a Tiszaföldvári önkormányzattól,hogy az évek óta elmaradt súlyadómat fizessem ki.Jó reggelt!!Örülök hogy felébredtek....Nem volt elég az eddigi szarakodás,ami totál bukta,még ez is!Váltottunk néhány e-mailt a hivatallal.De ezt részletesen majd jövő vasárnap,mert már ez is elég hosszú lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése